FAQ
АХҚО-ның мақсаты Қазақстанның қаржы секторын дамытуға ықпал ету болып табылады, ол экономикасын әртараптандыруға, қаржылық қызметтерді алға жылжытуға, капитал нарығының дамуына ықпал етуге және қаржылық қызметтер саласында инновацияларды алға жылжытуға бағытталған экожүйені қалыптастыру арқылы жаңа қаржылық технологияларды әзірлеу мен енгізуді қолдауды көздейді.
АХҚО-да немесе оның шегінен тыс жерде қызметті жүзеге асыру дегеніміз АХҚО-да екі АХҚО қатысушысы арасында немесе АХҚО қатысушысы мен АХҚО-дан тыс орналасқан басқа тарап арасындағы, сондай-ақ Қазақстан Республикасының ішінде немесе Қазақстан Республикасынан тыс жерде жүзеге асырылатын қызметті білдіреді.
АХҚО-ның қолданыстағы заңнамасы Қазақстан Республикасының Конституциясына негізделген және АХҚО туралы Конституциялық заңнан (Constitutional Statute), АХҚО актілерінен және Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасынан тұрады, ол Конституциялық заңмен және АХҚО актілерімен реттелмеген мәселелерге қатысты ішінара қолданылады.
АХҚО туралы Конституциялық заң кез келген уақытта қолданыста болады. Қазақстан заңнамасы АХҚО актілері Қазақстан заңнамасын алмастырмаған барлық жағдайларда АХҚО қолданыстағы заңнамасының бөлігі ретінде қолданылады.
Мысалы, Қазақстанның қолданыстағы заңнамасына сәйкес, АХҚО-да әрдайым қылмыстық құқық пен қылмыстық іс жүргізу кодексі қолданылады. Басқа мысал ретінде Қазақстан Республикасының салық заңнамасын келтіруге болады, бірақ Конституциялық заң АХҚО-да кейбір қызмет түрлеріне салықтық жеңілдіктер ұсынады. Үшінші мысал – АХҚО аумағында AFSA тарапынан реттелмейтін қызмет түрлеріне қатысты заңнамалар: құрылыс, медицина, спорт және т.б., мұнда АХҚО актілері қолданылмайды, сондықтан Қазақстанның жалпы заңнамасы толық көлемде қолданылады.
Финтех — бұл қаржылық қызметтер саласындағы технологиялық инновациялар, олар жаңа бизнес-модельдеріне, қосымшаларға, процестерге немесе өнімдерге әкелуі мүмкін, бұл қаржылық қызметтерді ұсынуға айтарлықтай әсер етеді.
Финтех-технологиялар зертханасы — бұл АХҚО шеңберіндегі нормативтік-құқықтық орта, ол адамға финтех-қызметін тестілеуге немесе дамытуға мүмкіндік береді, бұл ретте ол АХҚО ережелері мен актілеріне сәйкес толық нормативтік талаптарға бірден бағынбайды.
Финтех-қызметті тестілеу мен дамыту үшін іріктеу критерийлері, лицензиялық талаптар және ережелерден мүмкін болатын ерекшеліктер АХҚО-ның қаржы технологиялары саласындағы ережелерінде көрсетілген.
АХҚО-ның құқықтық базасы валюталық периметрді қамтиды, ол АХҚО қатысушыларына Қазақстан Республикасының резиденттеріне қызмет көрсетуде қолданылатын валютаның түрін қоса алғанда, параметрлерді белгілейді. Валюталық периметр АХҚО-да валюталық реттеу және валюталық операциялар туралы ақпарат ұсыну ережелерімен реттеледі.
АХҚО қатысушылары мен/немесе Қазақстанның резиденті емес тұлғалары арасындағы операциялар АХҚО-ның валюталық реттеу ережелеріне сәйкес кез келген валютада жүзеге асырылуы мүмкін.
АХҚО қатысушысы — бұл АХҚО қолданыстағы заңнамасына сәйкес тіркелген заңды тұлға (компания, серіктестік және т.б.). Бұл ретте АХҚО заңнамасы бойынша құрылған заңды тұлғалармен қатар, АХҚО компаниялар регистраторымен «танылған» шетелдік заңды тұлғалар да кіреді.
АХҚО қатысушылары АХҚО юрисдикциясы мен Қазақстан Республикасының заңнамасымен рұқсат етілген түрлі кәсіпкерлік қызмет түрлерімен айналыса алады. Егер сіздің қызметіңіз реттелетін қызмет түрлерімен, нарықтағы қызметпен немесе қосымша қызметтерді ұсынумен байланысты болса, AFSA-дан рұқсат алу (лицензия алу) қажет.
Алайда, холдингтік компаниялар, ақпараттық технологиялар, сауда және т.б. сияқты қызмет түрлері үшін лицензия алу талап етілмейді.
Назар аударыңыз, егер сіздің қызметіңіз Қазақстан заңнамасымен реттелсе (медицина, құрылыс, пайдалы қазбаларды пайдалану және т.б.), онда мұндай рұқсат алу үшін Қазақстан билік органдарына жүгінуіңіз қажет.
- Ағылшын юрисдикциясы, жалпы құқыққа негізделген
- Халықаралық деңгейде танылған құқықтық база
- Корпоративтік реттеуде икемділік
- Заңды тұлғалардың әртүрлі түрлері
- Әлемдік деңгейдегі реттеу стандарттары
- Астана қаржылық қызметтер басқармасы (AFSA) барлық қаржылық және қаржылық емес қызметтерді жүзеге асыратын ұйымдарды тіркейтін, авторизациялайтын және танитын біріктірілген реттеуші орган болып табылады
- Шетелдік юрисдикциядан АХҚО-ға компанияны қайта тіркеу мүмкіндігі
- Тәуелсіз сот жүйесі
- Қазақстанның сот жүйесінен заңды түрде бөлінген және тәуелсіз
- Тәуелсіз судьялар
- Құқық қолдану механизмдері
- Дамып келе жатқан капитал нарығы
- Астана халықаралық биржасы кәсіпорындар мен инвесторларға инновациялық қызметтер мен өнімдер ұсынады
- Арнайы салықтық және валюталық режим
- Барлық қатысушылар үшін дивидендтерге 0% салық және капитал өсіміне салық
- Уәкілетті қаржылық компаниялар үшін 0% корпоративтік табыс салығы (КТС) және ҚҚС
- Арнайы виза режимі және шетелдік жұмыс күшін тарту тәртібі
- Шетелдік мамандар мен олардың отбасылары үшін 5 жылға дейін жұмыс визалары
- Шетелдік жұмыс күшін арнайы жұмыс рұқсаттарын алмай тарту
- Экспаттар орталығы — Қазақстанға көшу және қоныстану процесінде жан-жақты қолдау көрсететін бір терезе
АХҚО-да қызметті жүзеге асыру үшін өтініш беруші бизнес сипатына байланысты авторизация + тіркеу немесе тек тіркеуден өтуі қажет.
Белгілі бір қызмет түрлері AFSA органымен реттеледі. Авторизация — бұл осы қызмет түрлерін АХҚО-да/оның шегінде жүзеге асыру үшін AFSA-дан рұқсат (лицензия) алу процесі.
АХҚО-да лицензиялауды талап ететін кәсіпкерлік қызмет түрлеріне мыналар жатады:
- Реттелетін қызмет: қаржылық қызметтер саласындағы қызмет, мысалы, инвестицияларды басқару, брокерлік/дилерлік қызмет, банкинг және басқа да қызметтер, соның ішінде өкілдікті басқару.
- Нарықтық қызмет: Биржалардың, клирингтік палаталардың немесе краудфандинг платформаларының жұмысымен байланысты қызмет.
- Қосымша қызметтер: Қаржылық және нарықтық қызметті қолдайтын қызметтер, соның ішінде заңгерлік, аудит, консалтинг, бухгалтерлік қызметтер.
Лицензиялардың толық тізімімен АХҚО-ның Жалпы ережелерінде танысуға болады.
Қаржылық емес қызметтермен (мысалы, холдингтер, ақпараттық технологиялар, сауда, құрылыс және т.б.) айналысуды жоспарлаған ұйымдарға тек тіркеуден өту қажет.
Тіркеу міндетті емес, оны авторизациядан кейін, AFSA-дан принципиалды мақұлдау туралы хат алғаннан кейін жасауға болады. Алдымен тіркеу процесін бастауға болады, бірақ маңыздысы, егер таңдалған атау “банк” немесе “инвестициялар” сияқты терминдерді қамтитын болса, принципиалды мақұлдау туралы хатты қоса жібермеген жағдайда тіркеуден бас тартылады.
Қызмет көрсету лицензиясын алу — компанияға АХҚО ұсынатын мүмкіндіктерді ашудың тамаша жолы.
Лицензияның қолданылу саласы тек маркетингтік қызметпен шектеледі, сондықтан ол бас компанияға аз міндеттемелер жүктейді. Бұл АХҚО шеңберінде шетелдік банктер, қор үйлері және активтерді басқарушылар тарапынан ұсынылатын немесе берілетін қызметтерді жылжыту үшін пайдалы.
Офис қызметі негізінен келесі бағыттарға бағытталған:
- Бас компанияның қаржылық қызметтері туралы ақпарат беру
- Мұндай ақпаратты беру бойынша жарнамалық акцияларға қатысу
- Бас компанияның қаржылық қызметтерін ұсыну немесе таныстыру
Тек АХҚО-дан басқа юрисдикцияда қаржылық қызметті реттейтін реттеуші органмен бақыланатын компаниялар ғана өкілдік қызметі үшін лицензия алу өтінімін бере алады.
АХҚО-дан тыс орналасқан брокер АFSА-ға өтініш беріп, өз қызметін АХҚО-ға мүше емес танылған мекеме (RNAM/RNAMI) ретінде танытуға болады. Бұл тану қаржы нарығы инфрақұрылымы (сауда платформалары, клирингтік және есеп айырысу ұйымдары) мен білікті әлеуетті нарық қатысушыларына (брокерлер) АХҚО-да физикалық тұрғыда болу міндетті болмай, өз қызметін жүзеге асыруға мүмкіндік береді.
Танылған компания — бұл АХҚО-дан тыс орналасқан шетелдік компания немесе серіктестік филиалы, АFSА-да тіркелген (және қажет болса, авторизацияланған) және АХҚО мүшесі болып саналатын ұйым.
Керісінше, АХҚО мүшесі емес танылған тұлға — бұл тиісті қаржылық қызметтер реттеушісі берген лицензиясы бар брокер немесе дилер, ол АФСА-дан AIX-ке тікелей қол жеткізуге рұқсат алады, бірақ заңды қатысуды немесе тиісті рұқсатты алу талап етілмейді және ол АХҚО мүшесі болып саналмайды.
АХҚО-да тіркелген заңды тұлға әрқашан АХҚО аумағында тіркелген офиске ие болуы тиіс (https://afsa.aifc.kz/en/consider-before-opening-business), оған барлық хабарламалар мен ескертулер жіберілуі мүмкін.
Сіз АХҚО мүлікті басқару департаментіне ([email protected]) хабарласып, АХҚО ғимараттарында қолжетімді офис кеңселері бойынша ұсыныстарды ала аласыз. Сонымен қатар, сіз басқа офис кеңсесін АХҚО аумағында жалға алуыңызға болады.
АХҚО қатысушысы әдетте басқа юрисдикцияларда клиенттерге қызмет көрсете алады, соның ішінде филиалдар немесе өкілдіктер арқылы. Мұнда ескеретін маңызды мәселе, осы юрисдикциялардың қолданыстағы заңнамасын сақтау үшін тиісті жергілікті билік органдарына қажетті тіркеу немесе хабарлама тапсырылуы қажет.
Авторизация — бұл АFSА-дан АХҚО-да қаржылық, нарықтық және қосымша қызметтер көрсетуге келісім алу процесі. Бұл процесс АFSА-ға маңызды бұзушылықтарды немесе зиян келтіруді анықтауға және алдын алуға, сондай-ақ компаниялар мен жеке тұлғалардың белгіленген талаптарға сәйкестігін қамтамасыз етуге мүмкіндік береді, компания өз қызметін бастамас бұрын. Авторизациялау процесінің сәтті нәтижесі — белгілі бір қызмет түрін жүзеге асыруға лицензия беру.
АХҚО-да лицензиялануы тиіс кәсіпкерлік қызметке мыналар жатады:
- Реттелетін қызметтер: қаржылық қызметтер саласындағы қызметтер, мысалы, инвестицияларды басқару, брокерлік/делдалдық қызметтер, банктік қызметтер және басқа да қызметтер, соның ішінде өкілдік басқару.
- Нарықтық қызметтер: қор биржасы, клирингтік палаталар немесе краудфандинг платформалары сияқты нарықтық құрылымдардың жұмысын ұйымдастыру қызметі.
- Қосымша қызметтер: қаржылық және нарықтық қызметтерді қолдайтын қызметтер, оның ішінде заңгерлік, аудиторлық, кеңес беру, бухгалтерлік қызметтер.
Толық лицензиялар тізімімен АХҚО-ның Жалпы ережелерінде танысуға болады.
Маңызды ескерту: АХҚО қаржы қызметтері туралы негіздемелік ереженің 24-бабына сәйкес, АХҚО қатысушысы реттелетін қызметті, нарықтық әрекеттерді немесе қосымша қызметтерді AFSA-дан лицензия алмай жүзеге асыра алмайды.
Егер АХҚО қатысушысы АХҚО аумағынан тыс қосымша офис ашқысы келсе, ол қосымша офис ашуды жоспарлап отырған юрисдикцияның тиісті заңнамасын сақтауы тиіс және басқа юрисдикциялардағы шектеулер мен талаптарды ескеруі қажет. Біз АХҚО қатысушыларына жергілікті реттеуші органдардан қосымша лицензия немесе рұқсат қажет пе екендігін анықтау үшін тәуелсіз заңгерлік кеңес алуды қатаң түрде ұсынамыз.
Әдетте, ақшаны жууға қарсы қызметкердің (MLRO) функцияларын орындаушы тұлға, әдетте, Қазақстан Республикасының резиденті болуы тиіс. Дегенмен, басқа физикалық тұлғалардың Қазақстан резиденті болуына қатаң талаптар жоқ, бірақ уәкілетті ұйым МФЦА аумағында орналасқан персоналмен, сондай-ақ жеткілікті ресурстармен қамтамасыз етілуі керек, бұл маңызды талаптарды орындауға мүмкіндік береді.
Онлайн өтінім беру www.digitalresident.kz порталында қолжетімді. Авторизация жасау үшін келесі қадамдарды орындаңыз:
Порталға кіріп, «Жаңа өтініш» батырмасын басыңыз.
«Авторизация» мәзірін таңдап, «Көмекші қызметтер» өтінішін таңдаңыз.
Қызметтер, кадрлық ресурстар, жүйелер және бизнес-жоспар туралы ақпаратты толтырыңыз.
Қосымша құжаттарды әзірлеп, тіркеңіз (Әдеп кодексі, ақша жууға қарсы саясат және басқалары, егер қолданылса).
Өтініш дайын болғаннан кейін (барлық бөлімдер жасыл түспен белгіленген кезде) төлем жасау және жіберу кезеңіне өтуге болады.
Нақты қарау мерзімдері ұсынылған операциялардың күрделілігіне және өтініштің сапасына байланысты. Жалпы алғанда, AFSA-ға толық толтырылған өтінішті алған сәттен бастап өтінішті қарау орташа есеппен екі-үш айды құрайды. Бұл мерзімге AFSA-ның өтініш берушіден ақпарат немесе жауап алуын күту уақыты кірмейді. Орташа алғанда қосымша қызметтерге өтініш беру үшін өтінішті толтыру бір айды алады.
Өтініш беру үшін алымдар реттелетін қызметтің сипаты мен ауқымына, нарықтық белсенділікке немесе көмекші қызметтерге байланысты өзгеріп отырады. Толық ақпаратты алу үшін АХҚО алымдарды алу ережелерімен танысуыңызды сұраймыз.
Сонымен қатар, өтініш беруші бекітілген мәртебеге үміттенетін әрбір адам үшін ақы төлеуі тиіс.
Заңды тұлғаны тіркеу немесе шетелдік заңды тұлғаны тану туралы өтінішті AIFC | Digital Residency электронды тұрғылықты жер порталы арқылы немесе қағаз түрінде беруге болады.
Өтініш беруден бұрын келесі мәселелерді дайындап, қарастыру қажет:
- Ұйымдық-құқықтық нысанды таңдау: үміткерлер корпоративтік мақсаттарына ең сәйкес келетін көптеген қолжетімді нысандардың ішінен таңдай алады.
- Бизнес сипатын анықтау: кез келген заңды қызмет. Егер өтініш беруші реттелетін қызметпен (қаржылық, нарықтық және көмекші қызметтер) айналысатын болса, алдымен рұқсат алу өтінішін беруі тиіс.
- Заңды мекенжай: МФЦА-да тіркелген кеңсесі болуы тиіс, оған барлық хабарламалар мен ескертулер жіберілуі мүмкін.
- Бас директордың Қазақстан билігімен берілген жеке сәйкестендіру нөмірі болуы тиіс.
- Соңғы бенефициарлық меншік иелері туралы ақпаратты жариялау.
Қолайлы ұйымдық-құқықтық нысанды таңдау үшін сіздің кәсіпкерлік қызметіңіздің сипатын, жауапкершілік құрылымын, серіктестер немесе акционерлер саны сияқты факторларды, сондай-ақ бизнес-мақсаттарыңыз бен операцияларыңызға негізделген басқа нақты талаптарды ескеру қажет. АМФЦ-дегі әрбір ұйымдық нысанның өзіндік ерекшеліктері мен талаптары бар. Қолжетімді нысандар мен толық ақпаратпен AFSA сайты арқылы танысыңыз: /en/private-company-1
Өтінімді www.digitalresident.kz онлайн порталы арқылы жүктей аласыз
Авторизация жасау үшін келесі әрекеттерді орындаңыз:
- Порталға кіріп, «Өтініш жасау» батырмасын басыңыз.
- «Тіркеу» және ұйымдық-құқықтық нысанды таңдаңыз.
- Өтінішті толтырыңыз, акционерлер туралы ақпарат, бизнес сипаты, кадрлық ресурстар және басқа маңызды мәліметтерді көрсетіңіз.
- Құжаттарды әзірлеп, тіркеңіз (стандартты нысандар белгілі бір ұйымдық-құқықтық нысандар үшін қолжетімді).
- Өтініш дайын болғаннан кейін (барлық бөлімдер жасыл түспен белгіленген кезде), төлем жасау және жіберу кезеңіне өтуге болады.
1. Таңдалған ұйымдық-құқықтық нысанға сәйкес нысандарды жүктеп, толтырыңыз, ол үшін келесі сайтты пайдаланыңыз: <a href=”https://afsa.aifc.kz/en/private-company-1″><span style=”text-decoration: underline;”>https://afsa.aifc.kz/en/private-company-1</span></a>
2. Шот–фактураны жасаңыз <a href=”https://calc.digitalresident.kz/”><span style=”text-decoration: underline;”>https://calc.digitalresident.kz/</span></a> and pay the registration fee
3.Құжаттарды және төлемді растауды электронды пошта арқылы мына мекенжайға жіберіңіз <a href=”mailto:[email protected]”><span style=”text-decoration: underline;”>[email protected]</span></a>
AFSA АХҚО-да тіркелген / мойындалған барлық компаниялардың Ашық тізілімін жүргізеді және жариялайды, оған қазіргі және бұрынғы рұқсаттардың тоқтатылуы мен күшін жою туралы ақпарат кіреді. Бұл тізілім тіркелген компаниялар, авторизацияланған фирмалар, авторизацияланған нарықтық институттар (AMI), көмекші қызметтер көрсетушілер, АХҚО мүшесі емес мойындалған компаниялар, арнайы мақсаттағы компаниялар және FinTech Lab қатысушылары туралы мәліметтерді қамтиды. Ашық тізілім AFSA веб-сайтында жарияланған.
Заңды тұлға тіркелгеннен кейін, ол өз қызметі барысында белгілі бір ақпаратты Компаниялар Регистраторының сұранысымен беруі тиіс, бұл ақпаратты беру міндеті не үнемі (жыл сайынғы өтініштерді беру), не тіркеу деректеріндегі өзгерістер болған жағдайда (оқиғаларға байланысты) жүзеге асырылады.
Сонымен қатар, тіркелген заңды тұлға Компаниялар Реестріне жүгініп, Реестрден үзінді немесе Жақсы бедел туралы куәлік алуына болады.
АХҚО қатысушыларының іс-шаралар өткізу және жыл сайынғы тіркеу кезінде құжаттарды тапсыру жөніндегі міндеттемелері туралы толық ақпарат алу үшін, өтініш береміз, Компаниялар Регистратурасына құжаттар тапсыру жөніндегі Нұсқаулықпен танысыңыз. Бұл нұсқаулық және тиісті нысандар AFSA веб-сайтында жүктеп алу үшін қолжетімді. –https://afsa.aifc.kz/en/post-registration</a></span>.
Назар аударыңыз, посттіркеу алымдары АХҚО алымдарды алу ережелеріне сәйкес алынатынын ескеріңіз.
Кейбір өтініштер тіркелгеннен кейін онлайн түрде сайтта берілетін болады. www.digitalresident.kz (New application – Post-registration) немесе электрондық пошта арқылы [email protected] (‘paper-based’).
АХҚО қатысушылары өтініштерді берген кезде тек Регистраторды хабардар етуі тиіс. Мемлекеттік деректер базаларындағы барлық тиісті өзгерістер Регистратор кеңсесі тарапынан өңделеді.
АХҚО-да тіркелген әрбір заңды тұлға, оның қызметінің түрі мен мәртебесіне қарамастан, жыл сайын Компаниялар Реестріне белгілі бір өтініштерді тапсыруы тиіс. Бұл талапты орындамау 10 000 АҚШ долларына дейін айыппұл салумен жазаланады.
Есептілік түрі қатысушы ұйымының ұйымдық-құқықтық нысаны мен жылдық айналымына байланысты. Әдетте, есептер қаржылық жылдың аяқталғанынан кейін 6 ай ішінде тапсырылуы тиіс.
Жоқ, еңбек қатынастары АХҚО еңбек қызметі туралы ережелерімен реттеледі, олар барлық еңбек келісімшарттарының осы ережелерге сәйкес болуын талап етеді. АХҚО еңбек қызметі туралы ережелері минималды стандарттарды белгілейді және жұмыс берушіге компанияның ішкі ережелері бойынша еңбек шарттарын одан да тиімді етуге мүмкіндік береді.
АХҚО қатысушысы Қазақстан Республикасының Еңбек кодексін қадағалай алады, егер бұл ережелерге қайшы келмесе.
Жоқ. Егер АХҚО қатысушысы AFSA лицензиясына ие болса, ол тіркеуден кейін өтінішпен байланысты қажетті шараларды жүзеге асыру және талап етілген мақұлдауды алу үшін (егер қажет болса) өз клиенттермен жұмыс істейтін менеджерімен байланысуы тиіс.
Жоқ, үшінші тұлғалармен (клиенттермен, жеткізушілермен, серіктестермен) жасалған келісімдер кез келген тілде жасалуы мүмкін, бірақ олар АХҚО сотында сот процестерінде қолдану үшін ағылшын тілінде ұсынылуы тиіс немесе ағылшын тіліне нотариалды куәландырылып, аударылуы керек.